» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار سپیده شهیدی 1393/10/14 دسته بندی : طرح توجیهی و کارآفرینی 0

- 1 مقدمه :
بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive ، چنانچه از واژه بکار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی آید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.
از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته استد که محصولات مختلف غذایی کشور و خصوصاً خشکبار تولیدی ایران علاوه بر دارا بودن کیفیت بسیار خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگی های ثانویه نتوانند به بازارهای جهانی راه یافته و راه را برای افزایش سطح تولید داخلی هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی، محصولات غذایی کشور، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.
 

عنوان : پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار

 فهرست

فصل اول
کلیات
1- 1 مقدمه
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
محل اجرا
1 – 3 – مشخصات متقاضیان
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
بادام زمینی
گردو
بادام
فهرست خشکبار بسته بندی
فندق
گردو
پسته
بادام
زعفران
زرشک
کشمش
مجوز های قانونی
مراحشرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
1- اشخاص حقیقی
2- اشخاص حقوقی
مدارك مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
تعریف
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه طرح
صدور جواز تاسیس

فصل دوم
روش انجام کار

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از کارخانه فرآوری و بسته بندی خشکبار
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها (ارقام به میلیون ریال)
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال)
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )

فصل سوم
امور مالی طرح

1- سرمایه گذاری ثابت طرح
1-1- زمین
2-1- محوطه سازی
3-1- ساختمانها
4-1- ماشین آلات (ارقام به میلیون ریال)
5-1- تأسیسات
6-1- وسایط نقلیه (ارقام به میلیون ریال)
7-1 تأسیسات اداری (ارقام به میلیون ریال)
8-1- هزینه های قبل از بهره برداری (ارقام به میلیون ریال)
جدول هزینه های ثابت طرح
2- هزینه های جاری طرح
1-2- مواد اولیه و نهاده های تولید
2-2- حقوق و دستمزد (ارقام به میلیون ریال)
3-2- هزینه تعمیرات و نگهداری (ارقام به میلیون ریال)
4-2- هزینه استهلاک (ارقام به میلیون ریال)
5-2- سوخت و انرژی
جدول هزینه های جاری طرح
سرمایه در گردش (دوره 45 روزه)
جدول سرمایه گذاری
توجیه اقتصادی محصول
3- فروش
برآورد هزینه عملیاتی و غیر عملیاتی
محاسبه دوره بازگشت سرمایه
محاسبه نقطه سربه سر در 100% تولید (ارقام به میلیون دریال)
محاسبه کارمزد وام
جدول بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات

فصل چهارم
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات

نتایج حاصله از اجرای طرح

 

خلاصه طرح

در این طرح به بررسی فرآوری و بسته بندی خشکبار با ظرفیت 1000 تن در سال پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد


تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
به پسته، بادام، قیسی خشک، فندق، گردو خشک، کشمش، سبزه، سبزه تیزابی، برگه هلو، برگه زردآلو و به عبارت دیگر میوه‌های خشک از قبیل میوه‌های فوق و آلو و آلوچه و آلبالو و زردآلوی خشک، خرما، انجیر خشک و در قدیم آن را میوه خشک می‌گفته‌اند و آن جزء آجیل حساب نمی‌شود و به آن خشکه بار نیز گفته می‌شود.
 
بر اساس آخرین پژوهش‌ها، آجیل و مغزها مانند فندق، گردو، پسته نقش مهمی در تامین سلامتی بدن ایفا می‌کنند. بر خلاف تصور عوام که فکر می‌کنند این قبیل مواد خوراکی فاقد ارزش‌ غذایی هستند، باید گفت که این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدانی هستند. مطالعات نشان می‌دهد مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است؛ همچنین دارای برخی خواص ضد سرطانی است
دانشمندان دانشگاه ایلینویز در آمریکا دریافته‌اند که یک مکمل غذایی حاوی 200 میکروگرم سلنیوم در روز، میزان ابتلا به سرطان های پروستات، ریه و روده را در حدود 50 درصد کاهش می‌دهد. همچنین از پیشرفت سرطان سینه در زنان و بروز مشکلات پروستات در مردان جلوگیری می‌کند.
این دانه‌های خوراکی سرشار ازفسفر  هستند که این ماده معدنی به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می‌کند و نیز منبع سرشار ازمنیزیم  است که این عنصر نیز در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب نقش مهمی دارد. همچنین وجود اسید لینولنیک در این دانه‌های خوراکی می‌تواند برای حفظ سلامت پوست و ایجاد تعادل هورمونی مفید باشد.
در ذیل تاثیرات مثبت برخی از این دانه‌ها ذکر شده است:
 
بادام زمینی :
خوردنبادام زمینی  به مقدار 5 بار یا بیشتر در هفته و هر بار 28 گرم ، احتمال بروز دیابت نوع دوم را در زنان کاهش می‌دهد. بادام زمینی دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهند. همچنین حاوی فیبر و منیزیم است که باعش کاهش مقاومت انسولین می‌شوند. وجود چربی امگا - 3 نیز باعث حفظ سلامت سلول ها، نرمی پوست و نیز کاهش میزان کلسترول کلی در خون می‌شود. بادام زمینی منبع سرشاری از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد سرطان زا دارند.
 
گردو :
بر اساس مطالعات انجام شده از سوی محققان ، گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی می‌شود که معمولا عامل بروز بیماری های قلبی - عروقی هستند. گردو منبع ویتامین E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم ، فولیک اسید وویتامین B6  است که در ساخت استخوان ها، تامین سلامت قلب و خون نقش مهمی دارند. روغن گردو نیز منبع غنی آلفا لینولئیک اسید (ALA) است که از گروه اسیدهای چرب غیراشباعاُمگا-3  می باشد.


خرید و دانلود | 3,500 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :35
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط